Marketing internetowy to przede wszystkim możliwość docierania do spersonalizowanych grup odbiorców. Możliwości te nieustannie się rozwijają, a efektem tego rozwoju jest system programmatic, który od kilku lat konsekwentnie zdobywa coraz wyższe pozycje wśród marketerów i reklamodawców. Czym właściwie jest programmatic i dlaczego warto na niego postawić?
Jak działa programmatic?
Programmatic to nowoczesny, w pełni zautomatyzowany system zakupu oraz sprzedaży powierzchni reklamowych w Internecie. Z roku na rok popularność tego systemu rośnie, głównie za sprawą wysokiej skuteczności w kwestii docierania do mocno spersonalizowanych grup odbiorców. Reklamy mogą zostać zakupione tak naprawdę na każdej stronie, która takie powierzchni oferuje – od dużych serwisów, po małe witryny lokalne. Zakupu reklam można dokonać na kilka sposobów, przede wszystkim przez:
Najważniejszy jest fakt, że to klient decyduje, gdzie i komu emitowana będzie jego reklama. Biorąc pod uwagę grupę docelową, specjaliści rekomendują konkretne witryny, ale ostateczna akceptacja algorytmu zawsze leży po stronie zamawiającego kampanię. W dalszej kolejności algorytm podpowiada, gdzie reklama przyniesie najlepsze efekty.
Skąd system wie, komu i gdzie wyemitować reklamę?
Do tworzenia algorytmów i ustalania danych na temat użytkowników, system wykorzystuje popularne pliki cookie, które mają za zadanie zbierać informacje przydatne dla reklamodawców, np. co interesuje danego odbiorcę i co zawiera jego historia przeglądania. Jeśli np. odbiorca w ostatnim czasie szukał części do swojego auta, to zostaną mu wyemitowane reklamy firm, które takie części sprzedają + np. oferty mechaników samochodowych z okolicy. Dodatkowo pliki cookie pozwalają na określenie najlepszego czasu do emitowania reklam (np. wieczór, popołudnie) oraz rodzaju sprzętu, z którego korzysta potencjalny klient (telefon, laptop, tablet itp).
Zalety kampanii programmatic
Bezsprzecznie największym plusem realizowania kampanii w modelu programmatic jest możliwość dotarcia do precyzyjnie określonej grupy odbiorców. Jakie jeszcze zalety możemy wyróżnić?
Nie sposób wymienić wszystkich zalet kampanii programmatic. Są one zmienne w zależności od potrzeb danego klienta, dlatego w celu poznania konkretnych korzyści z punktu widzenia prowadzonej działalności, najlepiej jest skontaktować się z wyspecjalizowaną agencją marketingową.
Jeśli chcesz zgłębić temat systemu programmatic, możesz zamówić w naszej firmie darmową konsultację marketingową, podczas której nasz specjalista rozwieje wszystkie twoje wątpliwości.
Zostaw swoje dane, a skontaktujemy się z Tobą, by przygotować dla Ciebie ofertę szytą na miarę.