Napisz maila na adres: agata.borek@adly-blog.pl. Agata przygotuje Ci ofertę szytą na miarę, a nasi specjaliści poprowadzą efektywną kampanię reklamową.
Pierwsze wydanie raportu Social Media 2023 już dostępne – a w nim szczegółowa analiza polskich użytkowników mediów społecznościowych. Poznaj bliżej przeciętnego polskiego użytkownika. Zobacz, jak wygląda świat social mediów „od kuchni” i sprawdź najważniejsze informacje o rynku reklamowym, które udało nam się wyciągnąć z tego obszernego raportu liczącego 192 strony pełnych przydatnych i ciekawych statystyk!
Raport powstał na bazie danych zebranych z badań gemiusAdReal oraz Mediapanel i jest wynikiem współpracy Gemius z Polskimi Badaniami Internetu oraz Grupą Roboczą Social Media przy IAB Polska.
Na większości platform kobiety mają znaczną przewagę – a największą różnicę w płci można zauważyć wśród użytkowników Pinteresta, z którego korzysta ponad 5.6 milionów kobiet i tylko 2.3 mln mężczyzn. Mężczyźni za to przejmują prowadzenie na Twitterze, Linkedinie oraz Twitchu.
…ale głównie wśród młodych osób! YouTube i Facebook pozostają niezmiennie wciąż na pierwszych miejscach zasięgu, który wynosi około 90% użytkowników. Jednak można (i warto!) zauważyć wyższe kolumny w przedziałach wiekowych 7-14 i 15-24 zarówno przy TikToku, jak i Snapchacie – platform, które są znane z krótkich filmików. Chcesz poznać lepiej platformę TikTok? Zobacz nasz wpis na jej temat i dowiedz się więcej: TikTok Ads – jaki potencjał reklamowy kryje się w aplikacji?
Oczywiście liderzy w contencie video, na którym naturalnie spędzamy więcej czasu. TikTok, YouTube, a także platforma streamingowa Twitch zajmują 3 pierwsze w tym rankingu 🙂
Dane wyglądają ciekawiej, gdy zajrzymy dalej i podzielimy czas użytkowania ze względu na wiek. Młode osoby najczęściej swój czas spędzają na TikToku i YouTube, gdzie przebywają kolejno 2h 1 m i 55 s oraz 1h 49m i 47 sek. Co ciekawe, czas korzystania z tych platform spada im starsza jest grupa wiekowa. Odwrotną tendencję możemy zobaczyć przy Facebooku – tam im starsza grupa wiekowa, tym dłuższy czas użytkowania.
Facebook znacznie wyprzedza inne platformy pod względem kontaktów reklamowych. Średnio Facebook pozyskał 10,4 mld kontaktów reklamowych miesięcznie w 2022 r.
Podział danych na płeć, jasno pokazuje, że większość reklam na Facebooku zobaczyły właśnie kobiety. Na Facebooku reklamy wyświetliło aż 6,5 mld kobiet oraz 3,9 mld mężczyzn.
…platformie YouTube! Średnio użytkownicy serwisu widzieli reklamę przez 13,29 sekundy. Na ostatnim miejscu znalazł się Instagram – z 2,56 sekundy. Podział danych na grupy wiekowe pokazuje, że zarówno na YouTubie, Instagramie, jak i Facebooku najdłuższy czas kontaktu z reklamą miała najstarsza grupa wiekowa 55+.
Chcesz poznać więcej danych? Pełen raport możesz pobrać tutaj: Social media 2023
Wszystkie dane i wykresy pochodzą z raportu „Social media 2023” opracowanego przez Gemius, Polskie Badania Internetu oraz Grupą Roboczą Social Media przy IAB Polska.
Czy już w ciągu jednego miesiąca można uzyskać wyniki sprzedaży, o których dotychczas się tylko marzyło? W ZnajdźReklamę.pl to możliwe! By przebić się ze swoją ofertą należy mieć rękę na pulsie, testować różne formy reklamy i weryfikować wstępne założenia. Naszym celem jest rozwój biznesu naszych Klientów. Dlatego też stale analizujemy wyniki, podejmujemy testy, by wzmocnić sprzedaż i jesteśmy na bieżąco z aktualnymi trendami. Jeśli chcesz by Twoja firma miała wyższą widoczność w internecie, a tym samym wyższe obroty – skontaktuj się z nami!
Napisz maila na adres: agata.borek@adly-blog.pl. Agata przygotuje Ci ofertę szytą na miarę, a nasi specjaliści poprowadzą efektywną kampanię reklamową.
Zostaw swoje dane, a skontaktujemy się z Tobą, by przygotować dla Ciebie ofertę szytą na miarę.
Pasjonatka kreatywnej strony marketingu, grafiki oraz malarstwa. W ZnajdźReklamę.pl rozwija swoje skrzydła w mediach społecznościowych i na blogu - jest duszą artysty, która ma głowę pełną pomysłów i nie boi się z nich korzystać. Fanka kreatywnego rozwijania własnych kompetencji i wychodzenia z utartych schematów.
Zobacz wszystkie wpisy autora