Digital marketing od dłuższego czasu notuje dynamiczne wzrosty, a kolejne firmy przekonują się, jak skuteczne mogą być kampanie online. Odpowiednio zoptymalizowane i dobrze zaplanowane stanowią doskonałe źródło pozyskiwania nowych Klientów oraz wspierania rozwoju biznesu. W końcu wszystkim nam zależy na inwestycji, która się zwraca, i to najlepiej z nawiązką! Czasami jednak, aby osiągnąć takie rezultaty, warto skorzystać z pomocy ekspertów. Na szczęście w ZnajdźReklamę.pl mamy ich wielu, a sukcesy naszych kampanii są na to idealnym dowodem.
Dziś prezentujemy case study kampanii przeprowadzonej dla naszego Klienta, która okazała się prawdziwym sukcesem. Już w pierwszym miesiącu osiągnęliśmy ROAS znacząco przekraczający oczekiwania, bo sięgający aż 2 444%! Jak to zrobiliśmy? Przeanalizujemy najważniejsze kroki, które sprawiły, że Klient zdecydował się na zainwestowanie w reklamę dużo więcej.
Klient: Sklep internetowy z kompleksowymi rozwiązaniami do nawadniania ogrodów.
Czas trwania kampanii: 12.04.24 – 31.05.24
Wyzwanie:
Rozwiązanie:
Działania w kwietniu rozpoczęliśmy od weryfikacji konwersji. Zauważyliśmy, że na koncie Google Ads, które otrzymaliśmy od Klienta, nie ma konwersji dodania do koszyka, więc ją stworzyliśmy. W niektórych przypadkach, szczególnie przy rozpoczęciu działań reklamowych, może być ona przydatna, więc lepiej takie dane zacząć zbierać szybciej, niż później.
Dodatkowo, stworzone zostały listy remarketingowe oparte na zdarzeniach, aby w przyszłości wspierały kampanie Performance Max. Następnie przystąpiliśmy do konfiguracji remarketingu dynamicznego za pomocą narzędzia Google Tag Manager. Należało również zmienić część ustawień w panelu Google Analytics 4.
Celem na kwiecień była maksymalizacja przychodów przy ograniczonym budżecie na kampanie reklamowe w wysokości 2 000 zł.
Już po niespełna 10 dniach od uruchomienia kampanii, ze względu na sporą liczbę wygenerowanych transakcji, mogliśmy zmienić strategię ustalania stawek w kampanii Performance Max z maksymalizacji liczby konwersji na maksymalizację wartości konwersji.
Kwiecień skończyliśmy z przychodami na poziomie niespełna 50 000 zł, przy wydatkach w wysokości prawie 2 000 zł, co dało ROAS 2 444%.
Na początku maja odbyliśmy rozmowę z Klientem, podczas której dowiedzieliśmy się, że ze względu na bardzo dobre wyniki oraz trwający sezon w branży, możemy natychmiast kilkakrotnie zwiększyć budżet reklamowy, jeśli będziemy w stanie utrzymać ROAS na poziomie minimum 1 000%.
Dodatkowo, nowo powstałe kampanie (maj zakończyliśmy z 11 kampaniami Performance Max, dla przypomnienia w kwietniu uruchomiona była zaledwie 1) optymalizowaliśmy pod kątem grup plików, wyświetlanych produktów oraz budżetu dziennego. Sukcesywnie zwiększaliśmy budżety w kampaniach, które osiągały bardzo dobre wyniki, dzięki czemu byliśmy w stanie skalować przychody.
Kampanie w maju wygenerowały przychód w wysokości niespełna 170 000 zł, przy niemal 12 000 zł kosztów. Przyniosło to ROAS na poziomie 1 412%, co przy sześciokrotnym zwiększeniu budżetu reklamowego było satysfakcjonującym wynikiem dla nas, ale przede wszystkim także dla Klienta.
Zrób swoją kampanię reklamową ze ZnajdźReklamę.pl i zyskaj więcej!
Czy do tej pory wydawało Ci się, że skuteczne działania reklamowe zaczynają się od wysokiego budżetu, a w ciągu miesiąca nie da się osiągnąć satysfakcjonujących wyników? Pozwól, że udowodnimy Ci, że jest inaczej! W naszej codziennej pracy stawiamy na analizę działań, dzięki czemu możemy szybko reagować, by rezultaty były jak najlepsze! Działamy w myśl zasady, że nie ma dwóch takich samych kampanii, dlatego do każdej podchodzimy z takim samym zaangażowaniem, by dostarczać jak najlepsze efekty!
Zastanawiasz się, co możemy zrobić dla Ciebie? Napisz maila na adres: agata.borek@adly-blog.pl. Agata przygotuje Ci ofertę szytą na miarę, a nasi specjaliści poprowadzą efektywną kampanię reklamową.
Zostaw swoje dane, a skontaktujemy się z Tobą, by przygotować dla Ciebie ofertę szytą na miarę.