Miliony użytkowników na całym świecie korzystają z dobrodziejstw, jakie daje Youtube. W samej Polsce jest to medium społecznościowe, z którego korzystamy najczęściej! Nic dziwnego – w końcu na Yotubie znajdziesz odpowiedzi i inspiracje na właściwie każdy temat! Zasięgi, jakie przynosi YouTube, dotarcie do tak ogromnej i różnorodnej grupy użytkowników, sprawia że ten kanał jest niezwykle atrakcyjną przestrzenią dla reklamodawców. Sprawdź, jakie są rodzaje reklam na Youtube, żeby świadomie wybrać tę, idealną dla Ciebie i Twojej firmy!
Ten rodzaj reklam wyświetla się przed innymi filmami, w ich trakcie lub po nich. Widz może pominąć reklamę po 5 sekundach. Materiały reklamowe pojawiają się na stronach odtwarzania filmów w YouTube oraz w witrynach i aplikacjach należących do sieci partnerów wideo Google.
W przypadku stawek CPV płacisz wtedy, gdy użytkownik obejrzy 30 sekund filmu (lub cały film, jeśli jest on krótszy niż 30 sekund) albo wejdzie z nim w inną interakcję – zależnie od tego, co nastąpi wcześniej.
W przypadku strategii ustalania stawek Docelowy CPM, Docelowy CPA i Maksymalizacja liczby konwersji płacisz za wyświetlenia.
Takie reklamy przydadzą Ci się, jeśli masz materiały wideo, które chcesz promować przed filmami w YouTube, w ich trakcie lub po nich, a także w różnych witrynach i aplikacjach należących do sieci partnerów wideo Google, gdy zarazem zależy Ci, aby widzowie obejrzeli całą reklamę. Te materiały reklamowe trwają maksymalnie 15 sekund – a widzowie nie mogą ich pominąć. Podobnie, jak w przypadku poprzedniej formy reklamy i ta pojawia się w filmach w YouTube oraz w witrynach i aplikacjach należących do sieci partnerów wideo Google.
Reklamy In-Stream niemożliwe do pominięcia są objęte strategią określania stawek CPM, więc płacisz za każde wyświetlenie reklamy.
Reklam wideo In-Feed możesz używać, aby promować swój materiał wideo, gdy użytkownicy odkrywają nowe treści, np. obok filmów w YouTube, w wynikach wyszukiwania w YouTube lub na stronie głównej YouTube na komórki.
Ten format reklamy składa się z tekstu i miniatury pobranej z filmu. Rozmiary i wygląd reklamy mogą się zmieniać w zależności od miejsca wyświetlania, ale reklamy wideo In-Feed zawsze zachęcają użytkowników do kliknięcia umożliwiającego obejrzenie filmu. Po kliknięciu materiał wyświetli się na stronie odtwarzania filmu lub na stronie głównej kanału w YouTube.
Miejsca wyświetlania się reklam wideo In-Feed:
Zapłacisz tylko wtedy, gdy użytkownik postanowi obejrzeć reklamę i kliknie miniaturę.
Bumperów reklamowych używaj, gdy chcesz docierać do dużej liczby użytkowników z krótkim, zapadającym w pamięć przekazem. Bumpery reklamowe trwają maksymalnie 6 sekund i można je odtwarzać przed filmem, w jego trakcie lub po nim. Widzowie nie mogą pominąć reklamy. Bumpery pojawiają się w filmach w YouTube oraz w witrynach i aplikacjach należących do sieci partnerów wideo Google.
Bumpery reklamowe są objęte strategią określania stawek CPM, więc płacisz za każde wyświetlenie reklamy.
Reklam Out-Stream warto używać, gdy chcesz poszerzyć zasięg reklam wideo na urządzeniach mobilnych, aby docierać do większej liczby klientów. Te formaty reklamowe zaczynają się odtwarzać z wyłączonym dźwiękiem. Widzowie mogą kliknąć reklamę, aby wyłączyć wyciszenie filmu. Służą one do poszerzania zasięgu reklam wideo niewielkim kosztem.
Reklamy Out-Stream są przeznaczone wyłącznie na urządzenia mobilne, a wyświetlają się tylko w witrynach i aplikacjach należących do sieci partnerów wideo Google. Reklamy Out-Stream są niedostępne w YouTube.
Reklamy Out-Stream mogą się pojawiać w wielu różnych miejscach docelowych. W miejscach docelowych w internecie mobilnym reklamy Out-Stream wyświetlają się na banerach, a w przypadku miejsc docelowych w aplikacjach mobilnych – na banerach oraz w reklamach pełnoekranowych, reklamach In-Feed i reklamach natywnych (także w trybie pionowym i pełnoekranowym).
Opłaty za reklamy Out-Stream są naliczane według kosztu tysiąca widocznych wyświetleń (vCPM). Płacisz więc tylko wtedy, gdy ktoś obejrzy co najmniej dwie sekundy Twojej reklamy.
Tego formatu użyj, jeśli chcesz zwiększyć świadomość na temat nowego produktu lub nowej usługi albo dotrzeć do dużej liczby odbiorców w krótkim czasie (np. w przypadku wyprzedaży).
Reklamy w banerze masthead można zarezerwować tylko u przedstawiciela handlowego Google.
Komputery
Komórki
Telewizory
Reklamy w banerze masthead są dostępne tylko na podstawie rezerwacji, więc opłaty są naliczane według stawki kosztu tysiąca wyświetleń (CPM). Zespół reklamowy Google pomaga w oszacowaniu stawki i docelowej liczby wyświetleń w kampanii.
Jeśli chcesz zareklamować się na Youtubie i wesprzeć się umiejętnościami i doświadczeniem ludzi z branży, daj znać! Chętnie stworzymy z Tobą kampanię idealną! A naszą ofertę otrzymasz już w kilka minut, sprawdź!
Jako firma specjalizująca się w obu formach reklam – outdoorowej i online – mamy możliwość przygotować dla Ciebie spójną kampanię reklamową łączącą te dwa światy. A wiemy z doświadczenia, że takie rozwiązanie jest niezwykle skuteczne! Chętnie pomożemy Ci w Twojej kampanii!
Zostaw swoje dane, a skontaktujemy się z Tobą, by przygotować dla Ciebie ofertę szytą na miarę.