Napisz maila na adres: agata.borek@adly-blog.pl. Agata przygotuje Ci ofertę szytą na miarę, a nasi specjaliści poprowadzą efektywną kampanię reklamową.
Nadeszły ogromne zmiany na rynku reklamy wyrobów medycznych – od 1 stycznia 2023 r. weszły nowe zasady, które musisz poznać. Złamanie obecnych regulacji prawnych wiąże się z niemałą karą – liczącą nawet do 2 mln złotych. To, o czym musisz pamiętać i jakich zasad przestrzegać w reklamie wyrobów medycznych znajdziesz w naszym wpisie poniżej! Dowiedz się więcej, zaplanuj swoją skuteczną kampanię i uniknij niepotrzebnego stresu! 🙂
Wyroby medyczne oraz produkty lecznice, których dotyczy nowa regulacja, obejmuje szeroki zakres produktów – od leków na ból gardła, przez wózki i kule, aż po zabiegi medycyny estetycznej wykorzystującej m.in. najpopularniejsze produkty: botoks, implanty i kwas hialuronowy. Te ostatnie wydają się najbardziej ucierpieć na nowych zasadach – w końcu reklamy zabiegów medycyny estetycznej na stałe pojawiły się w działaniach branży beauty. Nowelizacja ustawy z 7 kwietnia 2022 r. o wyrobach medycznych, wprowadza nowe, zaostrzone zasady w reklamie wyrobów medycznych.
Zatem – jak wyglądają zmiany? Nowe regulacje wprowadzają, m.in.
Ostatnio popularną formą reklamy w branży medycznej stało się promowanie danych usług gabinetów medycyny estetycznej z pomocą influencerów. Influencer marketing robi furorę w każdym sektorze, zatem szybko także zdobył swoją popularność w promocji zabiegów wykorzystujących botoks, czy kwas hialuronowy. Influencerzy na Instagramie, czy TikToku chwalą się świetnymi efektami swojego zabiegu i kierują swoich obserwujących do gabinetu, z którego skorzystali. Od 1 stycznia jednak łamie to obecne zasady obowiązujące w naszym kraju i może wiązać się z surowymi karami. Za złamanie zasad grozi nawet do 2 mln kary. Jednak nie oznacza to, że reklama, w której zostaną wykorzystani influencerzy jest niemożliwa. Osoby znane na danych platformach społecznościowych mogą skutecznie reklamować dane usługi gabinetów kosmetycznych, jeśli w stworzonych przez nich przekazach nie została uwzględniona nazwa produktu. Oznacza to, że influencer może informować i pokazywać efekty zabiegu np. kwasem, jednak nie może podawać jego konkretnej nazwy i firmy, która go wyprodukowała. Jeśli w reklamie odbiorca nie jest w stanie określić, jaki preparat został użyty, nie powinno to łamać obecnych zasad.
Planując swoją kampanie online, niezbędne jest wzięcie pod uwagę aktualnych regulacji prawnych, które dotyczą Twojej branży. Ze specjalistami ZnajdźReklamę.pl nie musisz się o to martwić! Znamy rynek reklamy, jak własną kieszeń 🙂 Skontaktuj się z naszą specjalistką i poznaj moc reklamy internetowej ze swoją skuteczną kampanią!
Napisz maila na adres: agata.borek@adly-blog.pl. Agata przygotuje Ci ofertę szytą na miarę, a nasi specjaliści poprowadzą efektywną kampanię reklamową.
Zostaw swoje dane, a skontaktujemy się z Tobą, by przygotować dla Ciebie ofertę szytą na miarę.
Pasjonatka kreatywnej strony marketingu, grafiki oraz malarstwa. W ZnajdźReklamę.pl rozwija swoje skrzydła w mediach społecznościowych i na blogu - jest duszą artysty, która ma głowę pełną pomysłów i nie boi się z nich korzystać. Fanka kreatywnego rozwijania własnych kompetencji i wychodzenia z utartych schematów.
Zobacz wszystkie wpisy autora